SEO Efendisi nden Dev Kampanya(24.01.2012)
SEO Efendisi, sektörde 3. yılını doldurması sebebiyle dev bir kampanya düzenledi. SEO Efendisi kitabını 25.01.2012 – 25.04.2012 tarihleri arasında satın alan üyelerimiz arasında yapılacak çekilişte aşağıdaki hediyeler dağıtılacaktır.
3 Kişiye: Hediye 490 TL Değerindeki 1 aylık SEO – Eticaret Danışmanlığı Hizmeti.
4 Kişiye: Hediye Fujifilm C20 Fotoğraf Makinası
10 Kişiye: Hediye 1 Yıllık Alan Adı Tescili.
20 Kişiye: Hediye Logo Tasarımı.
40 Kişiye: Hediye 1 Yıllık Hosting.
Kampanya ya katılabilmek için www.seoefendisi.com adresinden belirtilen tarih aralığında seo efendisi kitabını satın almak gerekmektedir. 30.04.2012 tarihinde İzmir Karşıyaka 3. Noteri huzurunda yapılacak çekiliş ile kazananlar belirlenecek ve aynı gün www.seoefendisi.com sitesinde duyurulacaktır.
SEO Nedir?
SEO, Arama Motoru Optimizasyonu nun İngilizcede ki karşılığı olan Search Engine Optimisation kelimelerinin baş harflerinden oluşan kısaltmanın adıdır. Google, Yahoo ve Bing gibi arama motorlarında, istediğiniz hedef anahtar kelime sorgularında web sitenizin üst sıralara çıkabilmesi için yapılması gereken işlemlerin bütününün oluşturduğu disipline SEO denir. Günümüzde en popüler arama motorlarından bir tanesi olan Google söz konusu olduğunda, normal iş hayatında geçerli olan bütün prensipler seo için de geçerlidir. Sürdürülebilirlik, istikrar ve güven bu prensiplerden birkaç tanesidir. SEO işlemleri temel olarak site içi optimizasyon ve site dışı popülerleşme işlemleri olarak iki gruba ayrılabilir.
SEO Efendisi Nedir?
SEO Efendisi, arama motoru optimizasyonu ve internet pazarlaması konularında reklam ve bilişim sektörü çalışanlarını eğitmek amacıyla hazırlanmış 2009 yılında yayınlanmış ve defalarca Best Seller listesine girmiş bir e-kitaptır. Sürekli güncellenen bir yapıya sahip olan Seo Efendisi sayesinde en yeni seo teknikleri hakkında anında bilginiz olur. Seo Efendisi nin 2012 güncellemesi yapılmış ve daha önce kitabımızı satın alan binlerce üyemize gönderilmiştir. Kitabımız reklamcılık, bilişim ve pazarlama alanlarında çalışan her profesyonele hitap ettiği gibi, kendi sitelerinin seo sunu yapmayı düşünen amatörlere de hitap etmektedir. Bir seo uzmanı ile çalışmayı düşünüyorsanız dahi, kitabımıza sahip olmanız, çalıştığınız kişilerin yaptığı işlemler hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlayacak ve size çok büyük faydalar sağlayacaktır.
SEO Nedir ve Nasıl Yapılır(29.01.2012)
Seo nedir sorusu ile sıklıkla karşılaşıyoruz, bu nedenle blogumuzun bu ilk yazılarında bu konuya değinmek istiyoruz.
Seo nedir sorusu ile sıklıkla karşılaşıyoruz, bu nedenle blogumuzun bu ilk yazılarında bu konuya değinmek istiyoruz. Seo, en basit tanımıyla İngilizce Arama Motoru Optimizasyonu anlamındaki Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden oluşan kısaltmadır. Biraz daha detaya inersek:
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Nedir?
Seo, bir web sitesinin, arama motorlarından aldığı trafiği arttırmak için site içi ve site dışı işlemlerden oluşan bir disiplinler bütünüdür. SEO uygulayan firmalar, yüksek derecede uzmanca odaklananlar dan daha geniş ve genel bir uygulama yapanlara kadar değişiklik göstermektedir. Bir web sitesini arama motorları için optimize etmek için çok sayıda farklı değişkeni kontrol etmek ve uygulamak gerekir ki bu nedenle pek çok seo uzmanı (veya seo uzmanı olduğunu zannedenler) kendilerini SEO optimizasyonunun 2. bölümde yani geniş uygulayıcılar bölümünde nitelerler.
Web sitemiz ve kitabımız, trafik oluşturacak seo tekniklerinden arama motoru dostu bir site yapmaya, link inşasından pazarlama tekniklerine kadar seo hakkında her konuda sizi aydınlatmak için hazırlanmıştır. Kafanız karıştıysa endişelenmeyin, yalnız değilsiniz
Şirketler, Organizasyonlar, Web siteleri Neden SEO ya İhtiyaç Duyarlar
En yüksek trafik sağlayan arama motorları Google, Yahoo ve Bing dir. Eğer internet siteniz arama motorlarında bulunmuyorsa veya site içeriğiniz arama motorlarının veri tabanlarına eklenemiyorsa, arama-internet kullanıcısı denkleminin sunduğu trafiğin inanılmaz fırsatlarını kaçırıyorsunuz demektir. Web siteniz ister içerik, ister ürün, hizmet veya bilgi sunsun, bütün internet kullanıcılarına ulaşabilmek için en öncelikli ve başarılı kaynak tartışmasız arama motorlarıdır. Lütfen Arama Motoru paylaşım pastasına bir göz atınız:
Arama sorgularında, bire bir web sitenizde sunduğunuz içerik ile eşleşen anahtar kelimelerin aranması, sizin için olağanüstü değer taşımaktadır. Bütün internet gurularının üzerinde tartışmasız uzlaştığı bir şey varsa, o da arama motoru trafiğinin bir organizasyonun başarısında (veya başarısızlığında) doğrudan pay sahibi olduğudur. Bir web sitesine gönderilen hedeflenmiş ve odaklı ziyaretçiler, size başka hiç bir alanda olmadığı kadar etkili bir şekilde tanıtım ve gelir olarak geri dönerler. SEO ya yapılan yatırım, zaman ve finans kavramları sayesinde inanılmaz bir ROI(geri dönüşüm) oranına sahiptir.
Neden Arama Motorları, SEO Yardımı Olmadan Sitemi Görmüyor?
Arama motorları, interneti daha derin tarayabilmek ve internet kullanıcılarına daha aradıkları anahtar kelimeler ile daha ilintili sonuçlar sunabilmek için, kendi teknolojilerini sürekli olarak geliştirirler. Bununla birlikte, arama motorlarının işleyişinin de bir limiti vardır ve sürekli olacaktır. Doğru uygulamalar binlerce ziyaretçi ve dikkat çekmenizi sağlarken, yanlış uygulamalar görünürlüğün minimuma indiği arama sonuçlarının arka sayfalara düşmenize neden olurlar. Günümüz internetinde rekabet oranı hızla yükselmektedir, bu nedenle seo çalışması yapılmadan arama motorlarından hedeflenmiş ziyaretçi çekebilmek neredeyse hayal haline gelmiştir.
Arama Motorları Nasıl Çalışır(01.02.2012)
SEO ya ilgi duyanların veya seo uzmanı olmak isteyenlerin öncelikle arama motorlarının çalışma sistematiğini incelemeleri gerekmektedir.
SEO ya ilgi duyanların veya seo uzmanı olmak isteyenlerin öncelikle arama motorlarının çalışma sistematiğini incelemeleri gerekmektedir. Arama Motorlarının işlem prosedürü 4 bölümden oluşmaktadır. Bu bölümler, tarama, indexleme, alaka düzeyi (ilinti) ve sıralamayı hesaplama ve sonuçları sunmadır.
Tarama ve İndexleme
World Wide Web i yani internet i büyük bir kentin metro sistemindeki duraklardan oluşan bir ağ olarak hayal edin. Her durakta kendisine özgün bir döküman bulunmaktadır (genelde bir web sayfası, bazen pdf, jpeg veya başka bir dosya). Arama motorları, bütün şehirdeki durakları taramak için en uygun yolları ararlar ki bunun da internetteki karşılığı linklerdir.
İnternetteki link yapısı, web de var olan bütün sayfaları birbirine bağlamayı sağlar. Linkler ile arama motorları, crawler veya spider adı verilen otomatik robot tarayıcılar ile milyonlarca web sitesine ulaşırlar.
Arama motoru robotlarının bir sayfaya ulaştığında yaptığı bir sonraki işlem, arama sorgularında gösterilmesi için o sayfayı kodlama yapısıyla birlikte gelişmiş sabit disklerde barınan kendi veri tabanlarına kaydetmektir. Bu noktada şunu da belirtmekte fayda var ki, arama motorları bütün dünyaya dağılmış, saniyenin onda biri zarfında milyonlarca web sayfasını indirip saklayabilecek çok gelişmiş veri merkezlerine sahiptirler. Bu sayede binlerce bilgisayardan oluşan bu veri merkezleri, bir arama yapıldığında çok kısa bir sürede kendi veri tabanlarından çektikleri sonuçları internet kullanıcılarına sunarlar.
Cevapları Sunmak
Bir internet kullanıcısı arama motorunda bir sorgulama yaptığında, arama motoru veri tabanında bulunan milyonlarca döküman arasından şu 2 işlemi yapar: ilk olarak aranılan anahtar kelime ile alakalı bulduğu dökümanları ayırır, ikinci olarak ta bu sonuçları önemlilik derecesine göre sıralar. Yani bu işlem sırasında, ilintililik ve önemlilik iki önemli faktördür.
İlintililik, demek o web sayfasında ilgili anahtar kelimenin geçiyor olması demek değildir. İnternet in ilk yıllarında arama motorları buna göre sonuçlarını sunuyordu ama çıkan sonuçlardaki yanlışlıklar, arama motorlarını daha gelişmiş teknikleri keşfetmeye itti. Günümüzde, ilinti (alaka) düzeyini yüzlerce faktör belirlemektedir ki pek çoğunu sitemizde paylaşacağız.
Önemlilik ise alakalı web sayfalarını sıralamakta kullanılmaktadır. Arama motorları için bir sitenin önemli olması popülerliği ile belirlenebilmektedir. Temel olarak bir site ne kadar popüler ise, o sitenin sahip olduğu içerikte o kadar değerlidir.
Tanrıya şükürler olsun ki ilinti ve popülerliği ölçmek için arama motorları manuel el ile saatlerce işlem yapmak yerine matematiksel işlemlerden oluşan gelişmiş algoritmalar kullanmaktadırlar. Bu algoritmalar yüzlerce değişken faktörü hesaplayarak sıralamaların oluşmasını sağlarlar.
Peki Arama Motoru Pazarlamasında Nasıl Başarı Sağlayabilirim?
Arama motorlarının algoritmaları ilk bakışta oldukça karmaşık görünebilir ve internet kullanıcılarına daha yüksek sıralamalar elde ederek arama motorlarından daha fazla trafik sağlamaları için çok az ipucu verirler. Ama yıllar süren çalışmalarımız ve testlerimiz sayesinde, arama motoru pazarlamasında başarılı olabilmeniz için size benzersiz bir kaynak hazırladık.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder